De tijd vliegt...! Helaas - Reisverslag uit Canberra, Australië van Brigitte Gompel - WaarBenJij.nu De tijd vliegt...! Helaas - Reisverslag uit Canberra, Australië van Brigitte Gompel - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt...! Helaas

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

28 September 2014 | Australië, Canberra

Lieeeeeve lezer :)

Phffoe, mijn laatste reisverslag was op 12 augustus, ruim 1.5 maand geleden, maar wat is de tijd toch snel gegaan. September is alweer bijna om, al heb ik het idee dat de maand echt net is begonnen! Een huisgenootje moet iedere keer huilen als mirjam en ik zeggen dat we over 9 weken hier weg zijn, zo ontzettend lief. Maar wel de werkelijkheid, want we moeten toch echt weer een keer terug naar Nederland. De winter heb ik achter mij gelaten op 1 September, en de lente wordt goed gevierd! Het seizoen begint hier op 1 september, omdat het anders veel te moeilijk te onthouden is voor die Australiërs.. De temperaturen gaan langzaam omhoog naar 20 graden gemiddeld.

Mijn spijkerbroeken gaan zeer binnenkort naar de prullenbak! Omdat de zon warm genoeg is, maar vooral omdat ze niet passen! Er is nu ruim 5 kilo af. Ik weet het, het is pas een begin, maar een goed begin is het halve werk. In Nederland heb ik als het goed is al een sport maatje, dus ik ga dit zeker vol proberen te houden! Elke dag naar de gym is echt geen straf. We zijn begonnen als 3 meiden, ontmoette al snel een vierde in de sportschool en de jongens uit ons woonblok gaan ook steeds vaker mee!

In augustus ben ik vooral heel druk geweest met het uitzoeken van mijn reizen. Ik ga er vanuit dat ik maar 1 keer hier in Australië zal zijn, dus ik wil het optimale uit dit prachtige land halen! West Australië en Midden Australië zijn te duur om ‘eventjes’ heen te vliegen. Australië lijkt elke dag wel te groeien, ik had van te voren de afstanden zo ontzettend onderschat! Maar, gelukkig blijft het Noorden, het Oosten en het Zuiden over! 20 September heb ik samen met Roy de knoop eindelijk doorgehakt! Nadat ik het goeie nieuws kreeg te horen dan Roy overkomt…!!!! Ben ik meteen die boeken en kaarten ingedoken om de reis alvast een beetje uit te stippelen. Ik zal samen met Roy de Oost kust gaan ontdekken met een Camper. Op die manier kunnen we ook het binnenland nog een beetje in, natuurparken makkelijker bezoeken en ook iets anders zien dan 2000km lang alleen maar mooie stranden! Voordat roy aankomt in Australië heb ik nog 2 kleine weken om zelf te reizen. Ik wil dan heel erg graag naar Melbourne, omdat de verhalen die ik heb gehoord en de foto’s die ik heb gezien mij nu al enthousiast maken! Als ik dan tijd over heb zou ik ook nog heel erg graag naar Tasmanië willen, Het ‘eiland’ van Australië. Het moet heel Nieuw-Zeelands aanvoelen, wat heel veel mooie natuur en vooral rust betekend. Aangezien ik echt iets heb met bergen, kan ik niet wachten!

En morgen.. Morgen ga ik het Noorden ontdekken! Ik besef het zelf nog niet, maar morgenvroeg rond 5 uur zit ik al op het vliegveld! Voor de gene die het gemist hebben. Ik ga 7 dagen naar Darwin. De eerste dag ga ik opzoek naar mijn hostel en ga ik de stad te voet verkennen. Ik hoop een goed restaurantje te vinden met een goede wijn om mijn eerste dag reizen ALLEEN af te sluiten! De tweede dag ga ik al vroeg op een tour. Ik stap dan rond 6 uur in de bus naar het Kakadu National Park, een bezienswaardigheid die op 2 staat van de mooiste dingen die je niet mag missen in Australië. Ik zal daar 3 nachten kamperen in het park, mooie wandelingen maken en boot tochtjes door de Adelaide River, met…. Springende Krokodillen! Want in de omgeving van Darwin kun je nergens het water in, ondanks een temperatuur van 38 graden. De krokodillen zitten overal. Ook kan je in Darwin niet de zee in. Na 3 dagen rond rijden in een 4WD en slapen in mijn Aldi Slaapzak tussen de slangen en de spinnen, ga ik weer voor 1 nachtje terug naar de stad. Mijn hostel is een backpackers hostel, dus eentje met veel lawaai en goedkope biertjes! En, een zwembad op het dakterras! De dag erna, maak ik mij weer klaar voor mijn 2e trip. Ik ga dan 1 dag naar het Litchfield park, een ander mooi natuurpark met veel watervallen een natuurlijke pooltjes. En dan.. is het alweer zaterdag avond, een avond dat ik waarschijnlijk ook het nachtleven daar ga testen! Zondag is alweer mijn laatse dag in Darwin. Ik zal dan een wandeling maken door de tropische tuinen in de stad en rond 2 uur moet ik alweer op het vliegveld zijn… Want, aan alles komt een einde! Op beide vluchten is Brisbane mijn tussenstop, dus ik kan al even Queensland proeven!

Even terug naar waarvoor ik hier ben: Mijn Stage. Op stage gaat het allemaal erg goed. Gek genoeg pas ik gemakkelijk in elk team. Vanaf het begin voel ik me thuis in het team en iedereen is ook oprecht aardig! Ik krijg de kans om mee te kijken in hun ‘echte’ projecten in te zien en via collega’s krijg ik ontzettend veel te horen over hoe het bedrijf nu werkelijk in elkaar zit! Claudio en Fran, 2 collega’s, beide in de 50, zijn mijn beste vrienden! We halen samen elke dag in het Cafe koffie “3x Long Black” en daarna roddelen we fijn even over de bazen.

Met mijn schoolopdrachten gaat het ook super goed. Ik krijg uitdagende opdrachten, waar ik echt iets mee kan in de toekomst. Afgelopen week heb ik mijn Oriëntatie opdracht ingeleverd, met een echt advies en mijn eerlijke mening over hoe ik denk dat het bedrijf het beter zou kunnen doen. Dit is natuurlijk wel allemaal gebaseerd op artikelen, maar ik vind het toch altijd eng om mijn sterke eigen mening te geven aan een bedrijf met zo’n grote organisatie.

Vorige week ben ik met een paar vrienden naar Tidbinbilla geweest, een prachtig natuurpak hier vlak bij. De foto’s heb je kunnen zien op Facebook en ik kan er nog uren over vertellen, maar het is ondertussen al laat.. Dus ik ga mijn verhaal een beetje inkorten.

Vandaag ben ik met Mirjam, Julie en Lucy gaan picknicken in de Royal botanic gardens. Ook al zo ontzettend mooi! Alle planten en bomen soorten van Australië zijn vertegenwoordigd in dit park. Na de picknick zijn we nog wat vrouwenvoetbal gaan kijken in de stad, omdat we gratis kaartjes hadden van het werk. En daarna…. Na het eten, ben ik samen met vrienden hier uit de woonblokken naar de golf club gegaan. We hebben daar allemaal 100 ballen per persoon af lopen schieten! Ontzettend fijn om me even af te reageren op die ballen! Verder dan 130 meter kwam ik natuurlijk niet! Ik ben stiekem toch best wel zenuwachtig voor mijn trip naar Darwin. Niet omdat ik alleen ga reizen, want dat kan ik best, maar omdat ik het allemaal zelf geboekt en geregeld heb zonder iemand naast me die het even kan checken! Zolang het vliegtuig naar de goede bestemming vliegt, kan de reis eigenlijk al niet meer stuk. Dus ik kruip nu lekker mijn bedje in, en volgende week, komt het beste reisverslag ooit! : DARWIN

Een hele dikke kus,

Brie

  • 28 September 2014 - 17:01

    Jo Van Dun:

    hoi brigitte,'

    je moet als je kan zoveel mogelijk van genieten en bekijken want zoals je zelf al
    schrijft misschien kom je er maar een keer dus je hebt ook al veel ervaring op
    gedaan en dat pakken ze je niet meer af.ik weet niet veel meer dus ik hoor het wel
    weer.vele groeten van ons jo en liesbeth

  • 28 September 2014 - 20:34

    Sylvia:

    Maak er een mooi weekje van ,hoor graag hoe het was. Groetjes x x x

  • 28 September 2014 - 21:01

    Ria:

    Hoi Brigitte,
    Weer een leuk reisverslag, en weer een hoop moois om naar uit te kijken.
    Liefs van ons uit het Westland.xxxx

  • 28 September 2014 - 22:00

    Jeanette:

    wat een mooie verhalen/plannen en ervaringen! Dit is toch wel een geweldig en onvergetelijk avontuur! We kijken uit naar jouw volgend reisverslag! Geniet ze!
    groetjes van de timmerkes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Vanaf 18 Juni moeten jullie mij gaan missen, omdat ik zo nodig naar Australie vertrek voor 6 maanden stage bij " Australian Sports Commission" in Canberra, de hoofdstad. Ondanks het feit dat ik niet graag iets toe geef, ga ik mijn vrienden en familie ook veel meer missen dan gedacht! & eigenlijk ben ik een ontzettend groot watje. Ik ga proberen veel te delen van mijn ervaringen! Belangrijke datums: 18-19 Juni vliegen (24 uur) aankomst 23:00 (Australische tijd) 20 Juni : Aller eerste werkdag! 31 Juli: Mijn 21ste verjaardag! Kom gezellig langs 6 December : Mama's verjaardag (50!!!) & Mijn laatste werkdag! 7 Dec - 8 Jan : Backpacken! 9 Januari 2015 : 06:00 Nederlandse tijd terug in Nederland!

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3926

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 09 Januari 2015

Brie goes Down Under

Landen bezocht: