G'day Mate - Reisverslag uit Canberra, Australië van Brigitte Gompel - WaarBenJij.nu G'day Mate - Reisverslag uit Canberra, Australië van Brigitte Gompel - WaarBenJij.nu

G'day Mate

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

21 Juni 2014 | Australië, Canberra

G'day Mate! Zoals ze dat hier zo mooi kunnen zeggen :)

Mijn eerste uurtjes hier:

Rond 10 uur ’s avonds zijn we geland in Canberra, waarna we werden opgehaald door de Assistant Director van de Australian Institute of Sport, waar ik natuurlijk mijn stage ga lopen. Zoals je kan zien op de foto’s die ik op facebook heb gezet, heb ik een prima kamertje waar ik soms ook lekker alleen kan zijn!

Vrijdag ochtend hadden we afgesproken om rond 8 uur in de eetzaal te zijn. Na een lange reis en een vreemd bedje is dat best lastig! Rik en Barbara, de huidige stagiaires die wij gaan vervangen hebben samen met ons ontbeten & alvast het een en anders verteld over de campus. Na het ontbijt ben ik mee naar Barbara’s kantoor gegaan, de afdeling “Facilities” Ik neem namelijk háár plek over. Het was een totaal ander kantoor dan we in Nederland zijn gewend. Ik zit samen met 3 anderen op kantoor, gemiddelde leeftijd 45-50 haha. Maar grappen maken kunnen ze als geen ander. Vervolgens heb ik een rondleiding gehad over het terrein, waarvan we pas een klein stukje hebben gezien. Het is zo groot en allemaal zó onlogisch gebouwd! Omdat het de eerste dag was ben ik veel langs geweest bij de beveiliging, ICT, etc. Om toegangspasjes, batches en een eigen Drive te krijgen op de Pc’s. Ik heb bijvoorbeeld ook geen kamer sleutel, alles gaat met 1 pasje, IDEAAL, zoals de mensen die mij goed kennen kunnen weten!

Later die middag zijn we naar het winkelcentrum geweest om wat kleine boodschapjes te doen, zoals shampoo en alle anderen spullen die we niet van thuis mee hebben genomen. Ook dag 2, zaterdag zijn we nog een keer terug geweest naar het winkelcentrum, om alles te kopen wat we gisteren waren vergeten haha. EN om een extra kussen te kopen! Ik heb ook een Australische simkaart aangeschaft, want dat scheelt enorm in de kosten! Ik was van plan mn Nederlandse nummer in een reserve telefoon te doen die ik ook mee heb genomen, maar de sim is te klein.. Jammer! Dus ik ben alleen bereikbaar op mijn Australische nummer, en natuurlijk online! Omdat ik zelf een nummer mocht kiezen zitten er veel 3-en en 8-en in! Hier komt ie dan!: 0410781338

Vanavond gaan we samen met de vrienden die de andere NHTV studenten al hadden gemaakt naar de Bioscoop in Belconnen. We gaan naar 22 Jump Street, een film met waarschijnlijk een prachtig Australisch accent. En nu…. Nu ga ik lekker dineren. Het eten is zover ik gemerkt heb elke dag anders. Het ontbijt is wel altijd het zelfde: Witte bonen in tomatensaus, Pannenkoeken met stroop, Geklusts Ei, Spagetti, Yoghurt, en veeeel fruit. De sporters eten echt alles door elkaar. De lunch is vaak een groententaart, warme en koude salades en eigenlijk alle restjes van de avond ervoor. Het diner is vaak rijst, vlees, vis en veel soorten gestoomde groenten. Met als toetje schepijs. Eigenlijk heb ik denk ik door de jetlag nog amper honger gehad, en ik lust niet alles(engels ontbijt!!bah!) maar je komt hier niks te kort.
Voor de mensen die niet vaak genoeg kunnen sturen dat Australië toch echt verloren heeft van Nederland, ik ben blij voor jullie haha! Ze hebben hier alleen maar veel respect voor de Nederlanders! De voetballers van Australië komen nu in ieder geval wel deze kant op!! Hier op de campus wordt alles geëvalueerd en de sporters kunnen bijkomen van blessures en krijgen nog wat techniek Analyses mee.

Maandag begin in Officieel! Dan komen pas de echt goede verhalen… Hoop ik.

Tot snel, See Ya Mate!!!

Dikke kus,
Brigitte

Huidige tijd hier: 18:00 (8 uurtjes later)



  • 21 Juni 2014 - 10:26

    Ria En Leo:

    Hoi Brigitte,
    Een heel leuk eerste reis verslag, we horen gauw weer van je en we volgen je op de voet hier.
    Werkse maandag en veel plezier, p.s.er word hier ook door iemand heel hard gewerkt :)

    Liefs leo en ria xxxx

  • 21 Juni 2014 - 11:21

    Jeanette:

    Goed om te lezen wat je tot nu toe allemaal hebt gezien en gedaan hebt. En leuk! Want schrijven dat kun je!
    Veel succes maandag!

  • 21 Juni 2014 - 15:09

    Livia:

    Hoi Brigitte,

    Ga je zeker volgen! Ben benieuwd naar al je spannende (stage)verhalen vanuit down under!
    Succes alvast voor maandag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Vanaf 18 Juni moeten jullie mij gaan missen, omdat ik zo nodig naar Australie vertrek voor 6 maanden stage bij " Australian Sports Commission" in Canberra, de hoofdstad. Ondanks het feit dat ik niet graag iets toe geef, ga ik mijn vrienden en familie ook veel meer missen dan gedacht! & eigenlijk ben ik een ontzettend groot watje. Ik ga proberen veel te delen van mijn ervaringen! Belangrijke datums: 18-19 Juni vliegen (24 uur) aankomst 23:00 (Australische tijd) 20 Juni : Aller eerste werkdag! 31 Juli: Mijn 21ste verjaardag! Kom gezellig langs 6 December : Mama's verjaardag (50!!!) & Mijn laatste werkdag! 7 Dec - 8 Jan : Backpacken! 9 Januari 2015 : 06:00 Nederlandse tijd terug in Nederland!

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 3948

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 09 Januari 2015

Brie goes Down Under

Landen bezocht: